Pačiolis

 
El. parduotuvė

Savaitraštis „Buhalterija: apskaitos ir mokesčių apžvalga“


 

Kiekvienai buhalterijai – savaitraštis „Buhalterija“!

SPECIALUS PASIŪLYMAS JUMS!

Prenumeruokite savaitraštį 2020 metams DABAR ir skaitykite jo elektroninę versiją IŠ KARTO!

Norite, kad Jus dar labiau gerbtų ir nelaikytų vien tik „aritmetikos žinovais“? Pasidėkite ant stalo savaitraštį „Buhalterija“. Panašaus leidinio neturi nė vienos kitos srities profesionalai!

SAVAITRAŠTYJE RASITE:

daugiau kaip 370 apskaitos, mokesčių, teisės specialistų konsultacijų ir atsakymų į skaitytojų klausimus;

daugiau kaip 180 VMI, VDI, „Sodros“ ir kitų kontroliuojančių institucijų atstovų praktinių patarimų;

apie 100 publikacijų mokesčių apskaičiavimo, sumokėjimo ir administravimo klausimais;

apie 100 publikacijų buhalterinės apskaitos, finansinės atskaitomybės ir apskaitos organizavimo bei vadybos ir kaštų apskaitos klausimais;

apie 70 publikacijų darbo ir įmonių teisės klausimais;

daug kitos naudingos ir darbą palengvinančios medžiagos.

PAGRINDINĖS SAVAITRAŠČIO RUBRIKOS:

2019-2020 aisiais savaitraštis pasipildys naujomis temomis:

„Asmeniškai Jums“ Jūsų laukia įdomūs, naudingi ir praktiški kiekvienam buhalteriui svarbių sričių patarimai: kaip išlikti fiziškai bei psichologiškai sveikam ir darbingam; kaip darbe atrodyti taip, kad patiktum ne tik sau, bet ir kitiems; kaip susikurti darbo aplinką, kuri ne vargintų, bet leistų darbuotis kuo našiau ir mažiau pavargstant visą dieną; kaip susikurti gerus santykius su darbdaviu ir kolegomis; kaip organizuoti savo darbą, norint viską atlikti laiku ir tinkamai, maksimaliai išvengiant klaidų.

„Lengvi mokesčiai“ aptarsimevisas pagrindines mokesčių lengvatas bei kitas teisėtas galimybes susimažinti mokesčius, taip pat patarsime, kaip pasinaudoti tomis galimybėmis.

„Menedžmento apskaitos ABC“ spausdinamos publikacijos žingsnis po žingsnio padės lengvai perprasti itin svarbią įmonėms ir valdžios nereglamentuojamą vadybos ir kaštų (menedžmento) apskaitą. Išmanydami šias sritis, tapsite labai reikalingi savo vadovams.


APSKAITA, APSKAITOS ORGANIZAVIMAS. Žinomi apskaitos, audito ir apskaitos organizavimo specialistai aiškina ir nagrinėja atskirus buhalterinės apskaitos aspektus, kaip organizuoti apskaitą, rengti finansinę atskaitomybę ir kt.

MOKESČIŲ LABIRINTUOSE. Spausdinami mokesčių specialistų parengti straipsniai apie mokesčių apskaičiavimo ir sumokėjimo ypatumus.

BUHALTERINĖ VADYBOS IR KAŠTŲ APSKAITA. Šios srities patyrę specialistai pataria, kaip tinkamai apskaityti kaštus, kalkuliuoti produktų savikainą, organizuoti menedžmento apskaitą, kaip formuoti vadybai tinkamą informaciją ir kt.

TEISĖ. Teisininkai aiškina įvairius įmonių, darbo, mokesčių teisės klausimus.

AKTUALIJOS. Aiškinama, kaip taikyti apskaitos ir mokesčių įstatymų nuostatas ir rasti atsakymus į klausimus, su kuriais buhalteriai susiduria kasdieniame darbe. Patariama, kaip įgyvendinti viešojo sektoriaus apskaitos reformą. Informuojama apie audito įmonių veiklą ir audito priežiūros kontrolę.

SPECIALISTAI PATARIA. UAB „Pačiolis“, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir teisės specialistų konsultacijos.

NAUDINGA INFORMACIJA. Spausdinamas mokesčių, deklaravimo ir sumokėjimo kalendorius, pateikiami VMI raštai, reglamentų naujienos. Visa tai padės teisingai tvarkyti apskaitą, laiku deklaruoti ir sumokėti mokesčius.

REDAKCIJA, PADĖK. Spausdinami skaitytojų prašymai padėti susivokti apskaitos ir mokesčių labirintuose, pateikiami specialistų atsakymai į juos.

PSICHOLOGAS PATARIA. Psichologijos specialistai pataria, kaip bendrauti su vadovais ir kolegomis, spręsti darbe kylančias psichologines problemas.

LAISVALAIKIS. Pateikiami straipsniai iš mokesčių ir apskaitos istorijos, pasakojama apie žinomus finansininkus, buhalterius, aprašomi ne tik Lietuvos, bet ir kitų valstybių įdomūs sukčiavimo atvejai, atskleidžiama skaičių reikšmė įvairiose gyvenimo srityse ir kt.

Prenumeruokite komplektą:

Elektroninis leidinys „Mokesčių, apskaitos ir teisės reglamentų naujienlaiškis“ (MAT) su 25 % nuolaida!

• kiekvieną pirmadienį atkeliaus į Jūsų elektroninio pašto dėžutę;

• praneš apie Jūsų darbui svarbių reglamentų naujienas;

• ne tik trumpai apibūdins reglamentų pasikeitimus, bet ir pateiks visą reglamentą, išryškindamas pakeistas vietas.

Kiekvienas savaitraščio „Buhalterija“ prenumeratorius gaus vertingus priedus:

• buhalterio darbui naudingas atmintines (kas mėnesį po vertingą atmintinę); 

• spiralinį bei kišeninį kalendorius; 

• 2014–2019 m. elektroninį straipsnių archyvą.

SPECIALUS PASIŪLYMAS JUMS!

Prenumeruokite savaitraštį 2020 metams DABAR ir skaitykite jo elektroninę versiją IŠ KARTO!


2019 m. II pusmečio prenumeratos kainos:


Savaitraštis „Buhalterija“ (popierinė versija) – 73,50 € 58,80 € (su PVM).

Savaitraštis „Buhalterija“ (popierinė versija) ir elektroninis leidinys „Mokesčių, apskaitos ir teisės reglamentų naujienlaiškis“ – 110 € 82,50 € (su PVM).

Savaitraštis „Buhalterija“ (elektroninė versija) – 49,50 € 39,60 € (su PVM).

Savaitraštis „Buhalterija“ (popierinė versija) ir elektroninis leidinys „Mokesčių, apskaitos ir teisės reglamentų naujienlaiškis“ – 86 € 64,50 € (su PVM).


2020 metų prenumeratos kainos:

Savaitraštis „Buhalterija“ (popierinė versija) – 147 € 118 € (su PVM). 

Savaitraštis „Buhalterija“ (popierinė versija) ir elektroninis leidinys „Mokesčių, apskaitos ir teisės reglamentų naujienlaiškis“ – 183,50 € 137,60 € (su PVM).

Savaitraštis „Buhalterija“ (elektroninė versija) – 99 € 79 € (su PVM).

Savaitraštis „Buhalterija“ (elektroninė versija) ir elektroninis leidinys „Mokesčių, apskaitos ir teisės reglamentų naujienlaiškis“ – 135,50 € 99,30 € (su PVM).

Šis pasiūlymas galioja tik iki birželio 30 d. Kviečiame juo pasinaudoti!

KAIP PRENUMERUOTI?

KAIP PRENUMERUOTI?

• Prenumeruoti internetu.

• Mokėti tiesioginiu pavedimu, nepamiršti nurodyti leidinio kodo ir pristatymo adreso. (Įmonės rekvizitai: UAB „Pačiolio prekyba“, įmonės kodas 300807502, atsiskaitomoji sąskaita LT347044060005977111 AB SEB banke).

• Kreiptis į pardavimo vadybininką telefonu (8 5) 2700 636 arba el. paštu prenumerata(eta)paciolis.lt.

• Prenumeruoti UAB „Pačiolio prekyba“, Kalvarijų g. 129 Vilnius (Darbo laikas: I-IV 8.00 – 17.00 val., V 8.00 – 15.45 val.).

• Prenumeruoti Lietuvos pašto skyriuose.

• Norėdami prisijungti prie elektroninės leidinio versijos, mokėjimo pavedime nurodykite savo el. pašto adresą.

LEIDINIŲ PRISTATYMAS:

• Leidinių pristatymas nemokamas.

• Prenumeratorius privalo pateikti visą reikalingą informaciją: leidinio kodą ir tikslų pristatymo adresą, kad prenumeratos užsakymas būtų kokybiškai įvykdytas. Jeigu informacija bus neišsami arba netiksli, Leidėjas negalės tinkamai įvykdyti savo įsipareigojimų.

• Pasikeitus adresui prenumeratorius turi parašyti el. paštu: prenumerata(eta)paciolis.lt,nurodyti, kokio leidinio, kam ir kokiu adresu buvo užsakyta prenumerata ir koks naujas pristatymo adresas.

• Prenumeratorius, turintis pretenzijų dėl leidinio pristatymo, privalo kreiptis el. paštu: prenumerata(eta)paciolis.lt (nurodyti prenumeratos gavėjo duomenis, leidinio pavadinimą ir surašyti pretenziją) arba telefonu (8 5) 210 1255.

Aktualus straipsnis

Savaitraštis „Buhalterija: apskaitos ir mokesčių apžvalga“ 2019 06 11

Dėl buhalterio pareigos buvusiam darbdaviui paaiškinti įrašus registruose
 
                     
Visai neseniai viena pažįstama vyriausioji buhalterė pasiskundė, kad įmonės, kurioje ji prieš keletą metų dirbo, vadovas kreipėsi į ją reikalaudamas atvykti į šią įmonę paaiškinti, kodėl tam tikri duomenys atspindėti apskaitos registruose, nors, nutraukdami darbo santykius, ji ir vadovas sudarė bei pasirašė buhalterinių dokumentų ir registrų perdavimo aktą. Pasirodo, šioje įmonėje VMI atlieka mokestinį patikrinimą, ir inspektorė nurodė, kad dalis šios vyriausiosios buhalterės rengtų registrų ir dokumentų (buhalterinių pažymų) yra netikslūs, su klaidomis... Vadovas, bijodamas, kad šie neaiškumai gali lemti tam tikras neigiamas mokestines pasekmes įmonei ar atsakomybę jam pačiam, pareikalavo buvusios vyriausiosios buhalterės atvykti į įmonę ir pateikti reikiamus paaiškinimus. Buhalterė klausė, ar ji privalo vykti į buvusią darbovietę ir teikti tokius paaiškinimus, nepaisant to, kad jau gana senai nebedirba toje įmonėje?
                     
Teisinis reglamentavimas

Atsakymas į šį klausimą paprastas ir aiškus – vykti pas buvusį darbdavį ir teikti tokius paaiškinimus tikrai neprivalu, tačiau rekomenduotina tai padaryti.
Pradėkime nuo to, kad LR buhalterinės apskaitos įstatymo (toliau – Įstatymas) 11 str. aiškiai įtvirtina nuostatą, jog „už buhalterinių įrašų teisingumą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atsako vyriausiasis buhalteris (buhalteris)“. Kitaip tariant, vienas pagrindinių teisės aktų, reglamentuojančių buhalterinės apskaitos tvarkymą, aiškiai nurodo, kad atsakomybė už įmonės buhalterinių įrašų teisingumą tenka įmonės vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui), tvarkančiam įmonės buhalterinę apskaitą. Beje, jeigu įmonės vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui) yra priskirta teisė ir pareiga surašyti ir / ar pasirašyti įmonės vardu rengiamus apskaitos dokumentus, toks asmuo bus atsakingas ir už šį darbą. Tai aptarta Įstatymo 14 str. 2 dalyje, kur numatyta, jog „už apskaitos dokumentų surašymą laiku ir teisingai, už juose esančių duomenų tikrumą ir ūkinių operacijų teisėtumą atsako apskaitos dokumentus surašę ir pasirašę asmenys“.
Aptariamu atveju, pasak buvusio darbdavio, tikrinimą atliekančiai inspektorei kilo neaiškumų dėl tam tikrų duomenų atspindėjimo apskaitos registruose. Nors įstatymas aiškiai neišskiria, kad už apskaitos registrų surašymą ir duomenų jame atspindėjimą yra atsakingas vyriausiasis buhalteris (buhalteris), tokią išvadą galima padaryti iš Įstatymo 16 str. 3 dalies, kurioje įvardyta, kad „apskaitos registrą pasirašo jį sudaręs asmuo asmeniškai arba saugiu kvalifikuotu elektroniniu parašu“. Darytina prielaida, kad vyriausioji buhalterė buvo atsakinga ir už pasirinktų apskaitos registrų pildymą, ji juos pasirašinėjo, taip patvirtindama ir atskirų registrų turinį, ir juose užfiksuotų ūkinių operacijų bei ūkinių įvykių duomenis.
 
Dėl nutrauktų darbo santykių

                      Aptarus šias svarstomam klausimui reikšmingas teisės aktų nuostatas, paminėtina, kad aplinkybė, ar asmuo tęsia darbo santykius su įmone, ar ne, nedaro įtakos jo galimai atsakomybei už tuos veiksmus, kuriuos jis yra padaręs, kol galiojo darbo santykiai. Šiuo atveju galima pateikti paprastą pavyzdį: jeigu kasininkas pasisavina įmonės pinigines lėšas ir po to nutraukia darbo santykius, paaiškėjus jo nusikalstamai veikai, toks buvęs kasininkas būtų traukiamas atsakomybėn už šią nusikalstamą veiką, nepaisant to, kad darbo santykiai jau yra nutraukti. Asmuo atsakomybėn traukiamas ne už tai, kad jis dirba ar nedirba konkrečioje įmonėje, o už tai, ką jis padarė ar ko nepadarė (nors privalėjo tai padaryti), kol dirbo įmonėje. Būtent konkreti jo veika (veikimas ar neveikimas) daro įtaką aplinkybei, ar asmuo pažeidė teisės aktų reikalavimus, ar ne.
                      Analogiškas atvejis būtų ir su įmonės buhalterine apskaita:  aplinkybė, ar su asmeniu, kuris konkrečiu laikotarpiu tvarkė įmonės buhalterinę apskaitą, kuomet buvo padaryti tam tikri teisės aktų pažeidimai, tebesitęsia darbo santykiai, ar jie jau yra nutraukti, nedaro įtakos galimybei patraukti tokį asmenį atsakomybėn už jo atliktas veikas. Reikšminga yra tai, ar asmuo iš tikro pažeidė teisės aktų nustatytus reikalavimus, taip pat tai, ar tie pažeidimai gali būti pripažinti pagrindu traukti kaltąjį asmenį atsakomybėn. O jeigu taip, kokios rūšies atsakomybė gali būti taikoma. Kitaip tariant, ar buvusio vyriausiojo buhalterio (buhalterio) veika atitinka Baudžiamajame kodekse[1] ar Administracinių nusižengimų kodekse[2] įtvirtintas neteisėtas veikas buhalterinės apskaitos srityje. Jeigu asmens veika atitinka aptartąsias minėtuose įstatymuose, asmuo gali būti traukiamas atsakomybėn, todėl įsitikinimas, kad aplinkybė, jog asmuo nutraukė darbo santykius ir įmonėje nebedirba, panaikina grėsmę dėl anksčiau atliktų darbų, yra klaidinga. Vaizdžiai tariant, atsakomybė jį gali pasivyti ir vėliau – nuo jos, pakeitęs darbovietę, nepasislėpsi.
                     
Buhalteris turi nuspręsti, ar verta vykti pas buvusį darbdavį pasiaiškinti

Įvertinus išdėstyta, manytina: jeigu buhalteris yra tikras, kad pareigas atliko tinkamai, jis yra suinteresuotas pateikti paaiškinimus įmonės, kurioje dirbo anksčiau, mokestinį patikrinimą atliekančiam mokesčių administratoriui. Tikėtina, kad, pateikus paaiškinimus į iškilusius klausimus, kodėl apskaitos registruose buvo užfiksuoti vieni ar kiti ūkinių operacijų ar ūkinių įvykių duomenys, bus pašalinti visi neaiškumai. Patikrinimą atliekančiam asmeniui tai galbūt leis nuspręsti, kad, įmonėje tvarkant buhalterinę apskaitą, nebuvo padaryta jokių esminių pažeidimų. Kitaip sakant, pateikti paaiškinimai, atskleidžiantys, kad nebuvo jokių teisės aktų pažeidimų arba jie padaryti kitų asmenų, pačiam buhalteriui gali padėti išvengti galimos atsakomybės. Bet sprendimas, ar teikti tokius paaiškinimus, kol nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas, priklauso pačiam buvusiam buhalteriui: nei buvęs vadovas, nei patikrinimą atliekantis subjektas negali jo priversti tai padaryti.
                      Beje, dažna situacija, kai buvusį buhalterį kokiems nors paaiškinimams pateikti savo iniciatyva kviečia buvęs darbdavys, – tuomet taip pat galima kalbėti apie buhalterio pareigą bendradarbiauti ir paaiškinti kilusius neaiškumus. Pirmiausia apie moralinę buvusio darbuotojo pareigą pagelbėti buvusiam darbdaviui, suprantama, jeigu ir pastarasis buvo moralus ir tinkamai vykdė savo įsipareigojimus darbuotojui, nes jeigu darbdavys nevykdė savo prisiimtų įsipareigojimų, neverta tikėtis, kad buvęs buhalteris su buvusiu darbdaviu elgsis padoriai. Moralinė pareiga buvusio darbuotojo nesaisto, o teisinių priemonių reikalauti iš buvusio darbuotojo teikti kokius nors paaiškinimus darbdavys neturi.
Pastebėtina, kad aptartais atvejais buhalteris taip pat gali kelti savo sąlygas, pavyzdžiui, pareikalauti sumokėti už sugaištą laiką, kelionės išlaidas, arba gali tiesiog reikalauti, kad su juo tam tikram terminui, kol bus teikiami reikalingi paaiškinimai, būtų sudaryta darbo sutartis. Tokiu atveju buvęs darbuotojas daug sklandžiau bendradarbiaus su buvusiu darbdaviu.
 
Dėl perduodamų dokumentų akto

                      Dažna  praktika, kad, nutraukiant darbo santykius, buvęs buhalteris ir darbdavys sudaro ir pasirašo perduodamų dokumentų aktą, kuriame nurodo, kokius dokumentus ir registrus išeinantis iš darbo buhalteris perduoda darbdaviui. Toks aktas fiksuoja tik tai, kokie dokumentai buvo perduoti, tačiau jis nepatvirtina aplinkybės, kad buvęs buhalteris iki dokumentų perdavimo tinkamai vykdė visus teisės aktų reikalavimus dėl buhalterinės apskaitos tvarkymo. Akivaizdu, kad, perduodant registrus ir kitus dokumentus, nėra jokios galimybės įvertinti kiekvieną buhalterinį įrašą, analizuoti jį pagrindžiančius ir ūkinę operaciją patvirtinančius dokumentus. Kitaip tariant, pasirašant tokį dokumentų perdavimo aktą, pasitenkinama tik patvirtinimu, kad buvo perduoti tam tikri dokumentai, išvardijant jų rūšis ir bendrą kiekį, tačiau į jų turinį ir esmę perdavimo metu niekas nesigilina, nes dažniausiai trūksta tiek darbdavio kompetencijos (jeigu jis pats, o ne kitas buhalteris vykdo perėmimą), tiek ir laiko įsigilinti į visą dokumentaciją. Ir tik pradėjus darbą naujam įmonės buhalteriui, pastarajam gali kilti klausimų ar pastabų dėl ankstesniojo buhalterio veiklos.
Štai tuomet buvęs darbdavys ir gali kreiptis į buvusį buhalterį, prašydamas paaiškinti neaiškumus. Minėta, kad buvęs darbuotojas turi moralinę pareigą pateikti tokius paaiškinimus, tačiau jeigu jis yra apdairus ir įvertina jam galimą atsirasti atsakomybę, o įmonėje patikrinimą atlieka kuri nors įgaliota valstybinė institucija, galėtume kalbėti ne tik apie moralinę pareigą, bet ir apie paties asmens interesą pagrįsti priimtus sprendimus. Toks buvęs darbuotojas suinteresuotas išaiškinti naujam buhalteriui savo sprendimų logiką ir prasmę, nes jeigu ankstesni jo sprendimai buvo netinkami, egzistuotų galimybė ištaisyti padarytas klaidas. Jų neištaisius, tektų sėdėti lyg ant parako statinės, laukiant, ar buvusioje įmonėje bus patikrinimas, ar ne,  ar kils kokia nors atsakomybė, ar ne.
Apdairus buhalteris, net ir neprasidėjus institucijų patikrinimams, stengtųsi bendradarbiauti su buvusiu darbdaviu, šalindamas visus savo veiklos neaiškumus ir galimas klaidas, o kartu kiek įmanoma eliminuodamas galimą savo atsakomybę. Bet tai jo teisė, ne pareiga, kuria jis gali ir nepasinaudoti.
 
 

[1]  Pavyzdžiui, Baudžiamasis kodeksas aptaria tokias nusikalstamas veikas, galinčias užtraukti atsakomybę buhalteriams už jų atliekamą darbą: Mokesčių nesumokėjimas (219 str.); Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas (220 str.); Deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimas (221 str.); Apgaulingas apskaitos tvarkymas (222 str.); Aplaidus apskaitos tvarkymas (223 str.) ir kt.

 

[2] Pavyzdžiui, Administracinių nusižengimų kodeksas aptaria tokias neteisėtas veikas, galinčias užtraukti administracinę atsakomybę buhalteriams už jų atliekamą darbą: Apmokestinamųjų pajamų apskaičiavimo arba mokesčių ar kitų įmokų apskaičiavimo, mokėjimo tvarkos pažeidimas (192 str.); Pažymų apie fiziniams asmenims išmokėtas sumas pateikimo mokesčių administratoriui tvarkos ir vardinių sąrašų pateikimo tvarkos pažeidimas (191 str. ); Buhalterinę apskaitą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas (205 str.) ir kt.


Šio numerio temos:
– Pinigų priėmimo ir išmokėjimo kvitų naudojimas pagal naujas taisykles;
– Kas antrą savaitę – po mokesčių įstatymų pakeitimą;
– 56-asis didysis „Pačiolio“ seminaras – jums patogiu metu ir tinkamiausioje vietoje;
– „MoQ: kas ketvirtas atsiskaitymas telefonu – iš operatoriaus sąskaitos;
– Keturiems iš penkių lietuvių svarbu, kad pensijai kaupiamos lėšos būtų paveldimos;
– UAB „Pačiolis“ specialistų konsultacijos;
– VMI specialistų konsultacijos;
– VMI raštai;
– VDI specialistų konsultacijos;
– Paskolų ieškantys verslininkai dairosi į elektroninę erdvę;
– Sporto klubai, tvarkydami biometrinius duomenis, neužtikrina Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų;
– Programa „Excel“ (51);
– Pagražinkite savo realybę: 3 nuotraukų redagavimo programėlės;
– Papildomos pajamos visuomet džiugina;
– Reglamentų naujienos;
– Mokesčių kalendorius.
 

Savaitraštis „Buhalterija: apskaitos ir mokesčių apžvalga“ 2019 06 04

UAB „Pačiolis“ specialistų konsultacijos

 

Pelno paskirstymo tvarka

Kokia yra pelno paskirstymo tvarka? Ar pirmiausia skirstomas anksčiausiai uždirbtas pelnas?

LR akcinių bendrovių įstatymo 59 straipsnis nustato, kad eilinis visuotinis akcininkų susirinkimas, patvirtinęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, turi paskirstyti paskirstytinąjį bendrovės pelną (nuostolius). Bendrovės paskirstytinąjį pelną (nuostolius) sudaro ataskaitinių finansinių metų pelno (nuostolių) ir ankstesnių finansinių metų nepaskirstytojo pelno (nuostolių) ataskaitinių finansinių metų pabaigoje, pervedimų iš rezervų bei akcininkų įnašų nuostoliams padengti suma.

Taigi, skirstoma bendra suma, kurią gali sudaryti skirtingų laikotarpių įmonės veiklos rezultatas. LR akcinių bendrovių įstatymas nereikalauja, kad skirstomo pelno suma būtų skaidoma pagal laikotarpius, tačiau šis eiliškumas gali būti svarbus įgyvendinant kitų teisės aktų reikalavimus. Pavyzdžiui, Pelno mokesčio įstatymas anksčiau numatė kitokią dividendų apmokestinimo tvarką, jeigu jie buvo skiriami iš tų metų, kuriais įmonė pritaikė investicinio projekto lengvatą, pelno, todėl akcininkai, priimdami sprendimą dėl pelno paskirstymo, gali įvardyti ir laikotarpį, kurio rezultatas buvo paskirstytas.

  

Neapmokestinamieji dividendai

Įmonės akcininkas – užsienio kompanija. 2018 metų apmokestinamajam pelnui buvo pritaikytas 5 proc. pelno mokesčio tarifas. Ar skirti dividendai gali būti neapmokestinti, jeigu tenkinami visi LR pelno mokesčio įstatymo 34 straipsnio reikalavimai?

LR pelno mokesčio įstatymo 34 straipsnis nustato, kad užsienio vienetų gaunami už turimas Lietuvos vieneto akcijas, kapitalo dalį ar kitų teisių turėjimą dividendai apmokestinami taikant 15 procentų pelno mokesčio tarifą. Lietuvos vieneto, kuriame dividendus gaunantis užsienio vienetas ne trumpiau kaip 12 mėnesių be pertraukų, įskaitant dividendų paskirstymo momentą, valdo ne mažiau kaip 10 procentų balsus suteikiančių akcijų (dalių, pajų), tam užsienio vienetui išmokami dividendai neapmokestinami, išskyrus atvejus, kai dividendus gaunantis užsienio vienetas įregistruotas ar kitaip organizuotas tikslinėse teritorijose.
Taigi, jeigu Lietuvos įmonė išmoka dividendus užsienio akcininkui ir tenkinami visi LR pelno mokesčio įstatymo 34 straipsnyje nurodyti reikalavimai, tuomet išmokami dividendai gali būti neapmokestinami, nepaisant įmonės pritaikyto pelno mokesčio tarifo apmokestinamajam pelnui.

 

Leidžiami atskaitymai

Lietuvos įmonė nori nupirkti savo buhalteriui mėnesio viešojo transporto bilietą. Ar, apskaičiuojant pelno mokestį, tai bus leidžiami atskaitymai?

LR pelno mokesčio įstatymo 17 straipsnis nustato, kad leidžiamiems atskaitymams taip pat priskiriamos visos išlaidos darbuotojų naudai, jeigu ši darbuotojų gauta nauda pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatas yra gyventojų pajamų mokesčio objektas. Pagal LR gyventojo pajamų mokesčio įstatymo nuostatas, viešojo transporto bilieto įsigijimas darbuotojo naudai laikomas GPM objektu, tačiau LR gyventojų pajamų mokesčio 17 straipsnis nustato, kad GPM neapmokestinama gyventojo nauda, gauta asmeniui, susijusiam su gyventoju darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais, sumokėjus (visiškai ar iš dalies) už geležinkelio ar kelių viešojo transporto bilietus, skirtus gyventojui atvykti į darbo vietą ir parvykti iš jos.
                      Taigi, įmonės išlaidos už viešojo transporto bilietą darbuotojui laikomos leidžiamais atskaitymais ir neapmokestinamos GPM.

– Geras buhalteris vertas gero atlyginimo!;
– Metinė pelno mokesčio deklaracija PLN204. Neapmokestinamosios pajamos (2);
– Gyventojų pajamų deklaravimas baigėsi: pasitikrinkite savo sąskaitas;
– Už BDAR pažeidimą skirta net 61 500 Eur dydžio bauda. Ko galima pasimokyti iš šios istorijos?;
– UAB „Pačiolis“ specialistų konsultacijos;
– Kokie išmokų dydžiai taikomi 2019 metų II ketvirtį?;
– Kurios užsienio valstybės priskiriamos tikslinėms teritorijoms?;
– Gyventojai į šalies biudžetą padėjo grąžinti 40,1 mln. Eur.;
– Ar tinkamai išnaudojate laiką nuo 8 iki 17 val.;
– Į kelionę – be rūpesčių: ką atlikti prieš išvykstant;
– Bendraujant su vadovu, verta žinoti jo zodiako ženklą!;
– Reglamentų naujienos;
– Mokesčių kalendorius;
– Naudingi skaičiai.
Periodas Kaina (Eur) Kiekis Pasirinkite
Savaitraštis „Buhalterija“ (2019 metų II pusmečio prenumerata popierinė versija). 58.8
Savaitraštis „Buhalterija“ (2019 metų II pusmečio prenumerata popierinė versija) ir elektroninis naujienlaiškis (MAT). 82.5
Savaitraštis „Buhalterija“ (2019 metų II pusmečio prenumerata elektroninė versija). 39.6
Savaitraštis „Buhalterija“ (2019 metų II pusmečio prenumerata elektroninė versija) ir elektroninis naujienlaiškis (MAT). 64.5
Savaitraštis „Buhalterija“ (2020 metų popierinė versija) 118
Savaitraštis „Buhalterija“ (2020 metų popierinė versija) ir elektroninis naujienlaiškis (MAT). 137.6
Savaitraštis „Buhalterija“ (2020 metų elektroninė versija) 79
Savaitraštis „Buhalterija“ (2020 metų popierinė versija) ir elektroninis naujienlaiškis (MAT). 99.3